tisdag 25 juni 2013

Regnig vilodag, eller inte?

Regndag idag så vi beslöt oss för att ta ledigt på jobbet. Har jobbat som en idiot senaste tiden och kroppen börjar bli sliten så en dag ledig gör ingenting. Har väl egentligen en massa måsten en sån här dag, inomhusjobb. Putsa fönster kanske..? Ja, jag borde faktiskt göra det....

Midsommar har vi firat också, förra fredagen. Vi firar alltid i min barndomsby, vid bygdegården. Traditionen med traktor och vagn från kyrkan till bygdegården har pågått sen jag var liten, mycket populärt bland barnen. Sen reser man stången, dansar och sjunger, drar dragkamp och har godisregn för dom små. Mycket folk samlas med fikakorgar och dansen är väldigt populär. T o m vår 12 åriga son och 15 åriga dotter är med men bara för att småkusinerna insisterar (fast jag tror dom tycker det är liiite kul ändå).

Vi hade Eddie med oss, många tar med hundarna dit i gröngräset. Boxrarna vi haft har alltid varit så lugna och okomplicerade att ha med. Jag var lite nervös hur Eddie skulle bete sig bland fikakorgar, tårta, filtar osv. Han har sen han blev tonåring fått svårt att längre stunder slappna av. Lite trotsig så där....Säger man till honom så tar han det som en lekinvit och blir värre. Här är så trångt att inget utrymme finns att börja härja runt på. Nåväl, vi klämde in oss och började fika och Eddie låg vid mina fötter fint hela tiden. Han spanade på folk, andra hundar och höll koll på tårtan. Duktiga hund! Efteråt gick vi ner till ån och badade som belöning, för varmt var det!

Sen for vi hem till pappa, åt mat och sov kvar. Eddie var så duktig med alltihopa. Vi är ju rätt stor släkt med mycket småbarn som härjar runt. Eddie tycker om dom men går inte till överdrift utan alldeles lagom så dom inte blir rädda :)

Vi har även nu avslutat viltspårskursen. Avslutningsspåret han gick var helt galet bra. 600 meter med krånglig terräng, knastertorrt väder, oblodade vinklar, en idiotvinkel och en liggtid på 3,5 timme för vi gick sist ut. Dom som lagt spåret hade dessutom för få snitslar med sig så dom hade snålat för att få dom att räcka. Vissa partier trodde dom att vi var helt fel för dom kände inte igen sig men Eddie visste vad han gjorde och spårade oss galant fram till klöven. Nu måste jag få tag på en domare som vi kan göra anlagsprovet för!

Nu får det bli en regnig hundpromenad sen får jag se angående dom där fönstren.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar