onsdag 13 mars 2013

Velande angående kursstart

Hej och ursäkta dålig uppdatering! Har haft mycket nu när jobbet börjat på allvar. Mornarna börjar med knappt en timmes skogspromenad med några uppletande så Eddie ska vara trött innan han följer med och jobbar. Det fungerar bra att ha med han. Hos endel kunder kan jag ha han lös annars får han sitta i bilen där han sover gott :)
När dagen är slut åker vi hem och tar en kortare promenad och ett par dagar i veckan lägger jag ett spår som får ligga en timme ungefär. Han älskar verkligen att spåra! Har köpt en klöv som jag släpar och sen lägger jag den i slutet och han blir helt överlycklig när han hittar den! Ska köpa blod också men har inte fått tag på det.

Jag börjar fundera på att avboka lydnadskursen och anmäla oss till en spårkurs istället. Tränar väldigt mycket lydnad och det jag behöver är att träna att få det att fungera med störning och det kan jag ju faktiskt göra utan kurs.

Att spåra (med mål för tävling) är jag mer nybörjare på och känner ett större behov av hjälp. Vi får se hur det blir men jag är väldigt stolt över vår valpskrutt som är så fokuserad och duktig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar