fredag 29 mars 2013

Gårdagens kalas och busiga människor

Lite dagen efter storkalaset hos far så kan jag summera Eddies betyg. Han var verkligen jätteduktig!
Först fick han ligga i bilen då det var supermycket folk där när vi kom. Pappas fd kollegor, gamla vänner osv som vi inte känner så bra. Men många hade varit där ett tag så dom började röra sig hemåt efter ett tag. Då tog jag in Eddie i tvättstugan och stängde för med plyfaskivan. Där hade han uppsikt över dom som satt i köket samt all mat!

Han hade enkelt kunna hoppa över och många var dom som trodde han skulle göra det, haha. Ett tag var jag tveksam själv då han älskar alla människor och vill fram och hälsa på dom. Min kusins små barn som inte är hundvana alls fattade verkligen tycke för Eddie dom stod vid skivan större delen av tiden och klappade en nöjd valp. Själva fick vi inte plats att äta på nedre våningen utan fick sitta uppe. Lite jobbigt att lämna han där nere, jag vill gärna ha kontroll på vad som händer men inte behövde jag oroa mig heller. Han satt och såg söt ut och var inte nå gnällig eller rastlös.

Frammåt kvällen orkade han inte bli klappade mer utan la sig och sov djupt trots en massa tjoande, pratande och kalasande människor.

När det bara var vi syskon och alla våra barn kvar som är vana med hundar så öppnade jag skivan så han fick göra vad han ville sen när det var dags att gå och sova fick vi hjälpa honom upp för trappan som han tycker är läskig. Sov sedan på mattan nedanför mig som fick en plats i soffan.

På morgonen var jag galet trött och jag misstänker att man inte bör dricka champagne när klockan är tre på natten....Vi tog en skogspromenad i varjefall sen kraschade både jag och gubben och sov någon timme till. Jag släppte kontrollen helt på Eddie, mina syskon, pappa och alla barnen är ju hundvana men ibland kan dom glömma att en valp inte riktigt förstår när bus går överstyr och då kan det bli lite mycket av det goda. Egentligen vill jag inte att man busar alls inomhus, inomhus ska man ta det lugnt och vila.

Jag hörde från min sovplats hur det busades men jag orkade inte riktigt bry mig. När jag efter ett par timmars sömn kom ner hade Eddie gått och lagt sig i tvättstugan utan någon skiva för utan bara valt att gå undan alla busiga människor för dom kan uppenbarligen hålla på längre än en lagottovalp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar