tisdag 23 april 2013

Eddie en trädgårdsmästarhund

Ja nu har ju lurvet fått följa med ett tag till jobbet om dagarna. Mestadels har det ju varit både regn och kyla så då är han mest i bilen, sovandes. Ibland ser man huvudet sticker upp för att kolla vad vi gör men sen somnar han snabbt igen. Tar ju en ganska rejäl morgonpromenad med honom före arbetet så han är verkligen trött.
Nu blev det ju lite varmare och då kan han ju följa med ut i trädgårdarna. Jag binder fast honom på lämpligt ställe och har koll på han hela tiden jag jobbar.

Har upptäckt att bäst är att placera han på en en trätrall eller stenlagd yta för då kan han inte roa sig med att gräva i gräsmattan eller gnaga på något träd....I början är han lite gnällig men vi ignorerar honom totalt och svårast för det har nog min chef...."Nämen, vad viiill duu då lilllla guuuubben". Vilket ju spär på hans känsla av att "ja just nu har jag skittråkigt". Så jag får uppfostra henne lika mycket som honom, haha.

När han väl lagt sig till ro på medhavd filt och har ett märgben och en leksak bredvid sig ser han ut att trivas kanon :)

Kunden idag ville helst behålla honom sa dom. Mannen i huset tog med han in till frun som var nyopererad för att hon också skulle få träffa honom. Så jag hoppas det kommer fungera bra detta :)

Har även börjat fundera på en reservplan i form av hundgård. Skulle vilja göra om vedboden till hönshus och då skulle lekstugan som idag är hönshus kunna förvandlas till hundkoja modell väldigt stor. Sen i anslutning till den köpa sektioner av hundgårdsgaller och göra en bra grusad hundgård så han kan gå in och ut som han vill. Därifrån kanske han skulle kunna hålla koll på hönorna, skrämma bort både räv och hök. Sen när sonen kommer hem från skolan så får han komma in igen.

Vintertid är jag ju hemma så det handlar ju främst om vår och höst ( på sommaren är ju barnen hemma). Måste fundera lite till på det alternativet, kostar ju lite att grusa upp och köpa hundgården. Det finns ju sen inga garantier att han trivs med det upplägget. Vi har ju förvisso inga grannar  men vill inte han en ledsen hund som skäller och har sig. Ja vi får väl se helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar