söndag 14 april 2013

Utställningsdagen

I går var det premiär för Eddie i utställningsringen. En inofficiell valp och veteranutställning i Avesta. Han var så duktig, uppförde sig exemplariskt hela tiden. Vädret var ju riktigt dåligt och jag saknade tiden med boxer, så bekymmersfri man var då gällande pälsen....Han var ju så fin och vit i pälsen, nyklippt och riktigt snygg, så jag var rädd att han skulle blöta ner sig alldeles men vi lyckades parera de värsta ler och vattenpölarna.

Vi fick inte något pris men kritiken var överlag bra tycker jag. Domaren sa att han inte kunde utdela något HP för han hade 'något undersatta bekbensrörelser'. När vi sen gick mot parkeringen bajsade han två stora högar....Hmm var han nödig hela tiden och därför gick lite tråkigt?? Försökte rasta honom ett par gånger medans vi var där men han vägrade göra ifrån sig. Ja ja inte mycket att göra något åt.

Har en tävling i Gävle på gång i maj, blir kul!

Idag fick han en rejäl promenad i skogen då han byggt upp en del energi då han tvingats till koppelpromenader ett par dagar då pälsen var rentvättad. Lycklig hund rusar runt och blötte ner sig ordentligt i skogen, ska det vara så ska det liksom.
Skickar iväg honom på några uppletningsuppdrag som vanligt. Mina vantar lyckas ju alltid försvinna där i skogen, gång på gång dessutom...host host....Jag ser att han fokuserar på någon doft i en riktning som är helt fel, min vante är åt andra hållet. Jag försöker få hans uppmärksamhet men han söker med nosen frenetiskt i ett annat område. Helt plötsligt kommer han springande med vad jag tror är en lång pinne. Kallar in honom och ser då att pinnen inte alls är en pinne utan ett helt rådjursben, typ hela låret också. Ingen hundmänniska som likt som jag lagt ett spår med en klöv utan denna är avbiten av ett djur....Jaha, varg eller lo är ju frågan? Går tillbaka där han letade reda på den men inga mer fynd hittade vi. Kan säga att denna låg inte alls långt från motionsspåret, ca 20 meter in i skogen bara...Eddie var lite förnärmad då han inte fick leka med det äckliga benet, han brukar ju få göra det med spårklöven.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar