tisdag 26 november 2013

Lekdate

För första gången  både mitt och Eddies liv har vi besökt en rastgård. Eftersom han inte för tillfället är betrodd att springa lös så märker jag på honom att han har det lite jobbigt, långlina hjälper inte mot busiga ben. Så jag kontaktade en tjej som har en lagotto hon också och ordnade en lekdate för honom.

Dom härjade på bra och jag är tacksam över att det var fruset i marken annars hade hans nybadade päls varit ett minne blott.

Ska tillägga att före vi bokade träffen så hade han och jag varit ute i solen på en 6 km promenad så jösses nu är han trött, hehe. Tror det räcker med kortare rastrundor resten av dagen.
I går kväll förresten så var vi ute och joggade igen. Riktigt bra rytm börjar vi få till, så roligt. Och dom branta backarna i vårat spår som jag måste stålsätta mig inför går riktigt bra då Eddie hjälper mig upp. Har ett väldigt bra sele och en koppel med resår som man kan knäppa runt midjan, fungerar super! Jag känner i  midjan när han tar i och drar!

Sen är det ju så att med dragsele får man dra men går man i halsband så får man inte dra. Tramsigt anser Eddie om det och jag utrustar mig med en ängels tålamod när vi tycker olika.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar