måndag 18 november 2013

Tränar vidare 'ligg'

Försöker få ordning på 'ligg'. Fick en för mig ny metod att arbeta med för att få till det bättre och med framförallt bättre tempo.
Han greppar det ibland men han är så inarbetad med att alltid sitta i position vid mig och nu ska han ligga framför mig vilket är svårt då han gärna skruvar sig in vid min vänstra sida. Men när det fungerar är det bättre tempo än tidigare så jag försöker träna små mikrostunder lite när som helst både ute och inne.

Måste börja dra ner på maten nu för iom all träning så får han nog i sig lite för mycket av det goda är jag rädd. Första gången vi har en hund som  man måste tänka åt det hållet med. Dom tidigare hundarna har varit svåra att hålla tillräcklig vikt på.

Men nu börjar jobbet mitt sina så nu har vi tid för mer motion och när det inte är halt på vägarna försöker jag cykla med honom dessutom.

I helgen var vi på en annan typ av kurs. Det var bara vid ett tillfälle men rätt kul. Framförallt att vara i en lokal med andra hundar behöver vi träna på. Kursen gav tips på saker man kan träna inomhus i form av hjärngympa. Fick en massa idéer och det är bra att ta till regniga tråkiga dagar kanske. 170 kr var det ju värt i varjefall.

Godissök i bollhav. Måste vara svårt att välja, gott eller kul liksom allt i samma låda.


Söka igenom en gammal resväska är svårt. Locket bara trycks ner när man krafsar, tog ett tag att klura ut hur man skulle få in huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar