torsdag 28 november 2013

Gårdagens träning

I går var det dags för träning på klubben igen. Vi började med linförighet och svängar. Jag känner mig totalt värdelös då jag tydligen begåvats med tre fötter, ja det är sant! Och ingen av fötterna synkroniserar med någon annan. Dom lever ett eget liv var och en...

Instruktören visade och visade och visade igen, det såg så lätt ut. Men jag gjorde fel ändå :( Det värsta är att jag vete tusan hur jag ska träna till nästa vecka då jag förmodligen bara tränar in fel ändå. Hur svårt kan det vara liksom?? Ett under att jag inte trampat fler gånger på hans tassar än vad jag faktiskt gjort!

Inkallningen däremot den blev riktigt bra mot förra gången. Vet egentligen inte vad som flög i honom då utan så som han gjorde igår är hans vanliga jag :) Som en kanon skjuter han ifrån och kastar sig in vid min vänstra sida och, full ös från start till slut.

Tränade även tandvisning där Eddie inte förstår vitsen. Han vill hellre hälsa med glada hopp och skutt än att någon ska kolla hans tänder för då måste han sitta still och det är ju inget vidare.

Platsliggningen i grupp var en historia för sig, fniss. Vi la upp hundarna men hann inte mer än gå ifrån så började en av dom morra (han tittade på något ut i mörkret), han reste på sig och när ägaren gick tillbaka så rusade han upp tokskällde mot något i mörkret som visade sig vara en joggare med pannlampa. Alla hundar uppfattade nu detta monster och kastade sig upp allihopa. Alla rusade mot monstret skällandes (planen är inhägnad så ingen fara) alla utom Eddie. Han reste sig förvisso upp med ett voff men han begav sig motsatt riktning mot utgången...:/ Vad ska man säga, Lagotto är inte kända för sin modighet ;)

Nåväl vi började om från början, gick en sväng på planen och busade lite så han skulle avreagera sig. Sen la vi dom åt andra hållet istället. Eddie var ändå misstänksam mot vad som rörde sig bakom hans rygg så han vred på huvudet hela tiden, skeptisk. Alla var mer eller mindre lite spända så vi gjorde det lätt och avbröt när alla låg någorlunda bra.

Idag tar vi en slappardag, det är också träning. Det behöver inte hända tusen saker varje dag, man ska inte klättra på väggarna för det. Dessutom blåser det storm ute. Morgonpromenaden var lagom skön och idag tänker jag inte ens försöka gå någon längre tur. Eddie verkar nöjd, sover och sover.
Ser ett stort lagertält vid lokverkstaden som är vår granne. Duken har gått sönder och taket fladdrar oroväckande högt. Dom enda som verkar obrydda är hönorna, dom är ute och spatserar i trädgården, glada tror jag för det är plusgrader fast det snart är december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar