måndag 25 februari 2013

Eddie fixar inkallningen trots enorma frestelser!

Igår vart jag så där imponerad av skruttvalpen igen. Tog en em promenad nedåt vår väg. Vi är dom enda som får köra där och sikten är bra så man ser på långt håll ev promenerare. Därför kan man ha Eddie lös där väldigt enkelt.

Fick kalla in honom ganska snabbt för jag såg en hund komma emot oss på vägen. Hunden skällde och Eddie gillar inte sånt så den inkallningen var ju inte så svår.
Möter den matten och hunden nästan dagligen men brukar bara gå förbi varandra.
Kanske var det det fantastiska vädret som gjorde att vi nu stannade och pratade en stund. Hunden visade sig inte alls vara så farlig som Eddie trodde så vi lät dom leka i solen.

Ser då en annan hundägare komma längre fram. Denna känner jag rätt väl och Eddie brukar leka med båda hennes hundar som verkligen är jättebra på att leka med honom.
Vi ska precis koppla dom två lekkompisarna för vi vill ju inte att dom ska rusa fram till dom andra utan att pratat med den ägaren först.
Eddies nyvunna vän får då också syn på dom och påbörjar springadet mot dom med Eddie vid sin sida. Matte ropar på sin hund som struntar alldeles i henne och jag får känslan att Eddie kommer hänga på sin kompis och strunta i mig också.
Jag ropar i varjefall HIT, och döm om min förvåning när valpskrutten tvärvänder och lämnar sin roliga kompis och kommer till mig och kastar sig in vid min vänstra sida!! LYCKA!!!

Sen träffas vi med alla hundar och har en trevlig stund i solskenet.

Vi går vidare i rikting mot vårat hus igen med alla lösa då vi återigen ser ett hundmöte längre fram. Denna känner jag inte alls igen och jag kallar in i god tid och Eddie kommer trots att dom andra fortfarande är lösa :)

Så igår tränade vi inkallning med störning och Eddie var helt fantastisk duktig tycker jag :)

Så Eddies 6 månadersdag firades med både nya och gamla vänner i härligt solsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar