söndag 10 februari 2013

Ridtur och temiddag.

Ikväll blev det väldigt enkel matlagning. Jag gillar egentligen att laga mat, riktig mat från grunden. Inspireras ofta och gärna men klarar inte att följa recept för jag måste göra på mitt eget vis. Men ikväll var jag trött så jag förslog te och goda mackor med tonfiskröra och kokta ägg, barnen jublade dom tycker det är lite mysigt. Så jag kokade dom sista äggen i paketet så nu får hönorna jobba på lite, haha. Bakade tidigare under dagen en fantastisk kladdkaka på några ägg dessutom.

Tog under eftermiddagen en kall ridtur på ponnkyskruttan. Har inte berättat för er om henne än. Gamla tanten som heter Valencia blir i år 25 år. Vi köpte henne när hon var ganska gammal, 21 år men har aldrig ångrat valet. En helt fantastisk ponny som hela familjen avgudar, en prinsessa. Hon är dotterns första ponny och bättre ponny hade hon aldrig kunnat få. Men hon är lika rolig för mig att rida. Pigg och välutbildad, framåt men aldrig dum eller hittar på bus. Idag bjöd hon på show i hagen först. Fick igång alla hästarna då hon stod på bakbenen och drog iväg i diverse bocksprång. Hon slutar aldrig förvåna oss vår älskade gamla ponnytant.

Nu ska jag samla sista krafterna och ta en promenad med Eddie.

Ponnytant med dottern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar