lördag 9 februari 2013

Härlig lördag

Fick lite sovmorgon för en gångs skull. Eddie är van att under veckorna vakna vid 06:00 då husse går upp. Så helgerna brukar inte bli så annorlunda tyvärr.
Under julen då vi var lediga länge ställde han om och sov fram till 8 ungefär. Han är inte 100% rumsren än så gnäller han kl 6 fast det är lördag kastar man sig upp helt enkelt. Han har ju aldrig behövt gå ut mitt i natten, endel valpar får man ju gå ut med då också i början. Eddie går ut sista gången i trädgården ca 22 sen klarar han sig till morgonen.
Men i morse vaknade han inte alls utan vid 8:30 vaknade jag! När jag kom ner för trappan tittade han sömnigt på mig.
En liten rutin vi har när han kissat snabbt i trädgården och sen ätit frukost är att han vill bli upplyft i kökssoffan där jag kurar upp mig med en kopp kaffe. Där ligger han sen kvar och myser medans övriga familjen kommer ner.
Idag när vi satt där han och jag kom ett rådjur gåendes alldeles utanför. Eddie tittade intresserat på det genom fönstret. Rådjuren vet  att hönorna ofta lämnar lite havre i byttorna så dom hälsar ofta på för en mumsbit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar