torsdag 28 februari 2013

spårar vidare.

Kände för att lägga ett nytt spår till Eddie idag. Så ut i djupa snön i hästhagen gick jag. Man kan ju tycka att hur svårt kan det vara, han ser ju med ögonen exakt vart jag gått i den orörda snön. Men hundar tycks inte tänka så, dom använder nosen ändå.

Idag la jag en vinkel också för första gången. Inga problem, Eddie som följde spåret klockrent hela vägen fram till korven :)

Tränade även lite lydnad efteråt. Kasta leksaken men måste vänta på kommando innan han får ta den tex. Han ska även komma tillbaka och släppa den vid mina fötter. Han har blivit väldigt bra på det :) Platsliggning funkar också bättre och bättre. Jag lämnar honom och han ligger kvar, jag går tillbaka och han ligger kvar tills jag ger kommando sitt, då sätter han sig och bibehåller kontakten med mig.
Så nu är det bara att finslipa samt göra det lite svårare tex längre liggtider och liknande. Jag ser väldigt fram emot grundkursen i april då är det upp till bevis hur bra allt fungerar med störningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar