onsdag 27 februari 2013

tonårshund?

Hm undrar jag om tonårsperioden kommer smygandes nu, det känns så. Igår var vi ute väldigt mycket, vädret var ju fantastiskt. Barnen är sportlovslediga och ville följa med på en skogspromenad. Kanske var det för att dom var med som Eddie var mindre uppmärksam mot mig, jag vet inte.
Han var väldigt fladdrig och dom stunder han var tvungen att gå i koppel drog han hela tiden. Han är vanligtvis jätteduktig på att inte dra när han går i koppel.

På kvällen skulle man ju tro att han var trött efter all utevistelse men inte då. Rastlös är ordet. Svassig hela kvällen. Han brukar annars mest sova direkt när vi kommer in. Jag fick lov att bli irriterad på han vid ett tillfälle, då slog han sig till ro. I natt vaknade vi av att han började kasta omkring med ett märgben mot klinkersgolvet, lät jättehögt. Var tvungen att gå ner och ta bort det från han.

Jaja det är väl bara härda ut. Kan bli jobbigt med en tonårshund i huset....

Igår gjorde jag även en annan sak. Anmälde till första utställningen. Påskvalpen i Avesta 14/4, ska bli superkul! Måste börja träna på att stå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar