söndag 24 februari 2013

korvträd och krock med motionär

Inkomna från skogen där trädstammarna idag innehöll ovanliga mängder korv. Eddie hade nog jättekul. Inte bara att han verkligen fokuserade på var jag var utan sen dessutom pilla fram bitarna ur barken kan vara klurigt. Ibland satt dom lite högre så man måste stå på två ben för att nå.

När jag 'hittat' en ny stam med godis i så kommer helt plötsligt en joggare. Han hördes inte på snötäckta stigen där mitt i skogen. Eddie var på andra sidan stigen jämfört med mig. I samma stund som Eddie insåg att jag hittat något där borta korsades hans väg med joggarens. Han hade nog inte heller sett Eddie men sträckte fram handen och lät glad på rösten när dom i praktiken krockade lätt med varandra. Då upptäckte även jag honom....Jag ropade HIT men Eddie var redan på väg till mig, han hade inte tid att hälsa på den något förvånade motionären som inte alls verkade ha något emot en pratstund med en lurvig valp.

Mattes korvträd stod högre i kurs idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar